מהי הומאופתיה

ההומאופתיה היא שיטת טיפול המיועדת לעודד את מנגנוני ההגנה הטבעיים של הגוף להשיב לעצמם את האיזון הטבעי ולחזור לפעילות תקינה.

השיטה, פותחה בגרמניה לפני למעלה מ -200 שנה ועובדת על פי העקרון “דומה בדומה ירפא”, משמע חומר הגורם לתסמינים באדם בריא עשוי לשמש כטיפול לאותם התסמינים באדם חולה.

הומיאופתיה הינה שיטת טיפול אלטרנטיבית אשר רואה את הגוף והנפש של האדם כאחד ומשכך עוסקת ונוגעת בהרמוניה שבן גוף האדם לנפש.

המרכיבים ההומאופתיים , הנקראים : ‘רמדי’ – מיועדים לעורר בגוף את כוחות הריפוי הטבעיים. מוצרים הומאופתיים מכילים רמדי אחת או יותר, העשויות מחומרים טבעיים שונים מהצומח, החי והדומם. את החומרים הללו מוהלים בממסים, כגון: מים, מי מלח, אלכוהול ולקטוז. הבחירה ברמדי הנכונה מצריכה ידע מקצועי ברפואה משלימה.

יסודות ההומאופתיה הקלאסית
את השיטה ההומאופתית פיתח רופא גרמני בשם סמואל האנמן (1755-1843), לפני כ-200 שנה. ד"ר האנמן, שחיפש אחר דרכים להפחית את הסבל של מטופליו ומחה על הטיפולים הרפואיים האגרסיביים וההיגיינה הירודה שהיו נהוגים בתקופתו, מצא כי החומר 'כינין' הניתן לטיפול במלריה, גורם לתופעות אותה המחלה כאשר הוא ניתן לאדם בריא.
ד"ר האנמן המשיך וחקר את השערותיו באמצעות תהליך הוכחה הנקרא: Proving, במהלכו נבדקו חומרים שונים על אנשים בריאים ברחבי העולם ומתועדים בספר: Materia Medica. עוד הוא מצא, כי ככל שמדללים ומנערים את החומר – כך הפוטנציאל שלו גובר. . עיקרון זה, הוא הבסיס לשיטת הניעור הידני הנהוגה בחברת ד"ר רקווג.
מאפיין מרכזי נוסף של ההומאופתיה הוא התמקדות באדם. ההתייחסות אל האדם היא הוליסטית – כלומר כלל התסמינים מיוחסים לבעיה אחת ואין התייחסות לכל איבר לחוד.
מהפכת ההומאופתיה המודרנית
במחצית הראשונה של המאה ה-20 התרחשה מהפכה בתחום ההומאופתיה, עם הקמתה של חברת ד"ר רקווג בשנת 1947 – חברה משפחתית שפיתחה שיטה ייחודית המבוססת על המסורת והניסיון שנרכשו לאורך שנים בתחום ההומאופתיה הקלאסית, בשילוב של ידע המגיע מענפי מדע מודרניים.. לפי השיטה המודרנית, ניתן לשלב במוצר אחד מספר מרכיבים הומאופתיים בצורות מתן שונות, כגון: טיפות, משחות או סירופים לבליעה.
מוצרי החברה מסדרת ה-R פותחו במשך שנים רבות, תוך בחירה מדוקדקת של המרכיבים ההומאופתיים. סדרה זו הפכה את ההומאופתיה לזמינה ונגישה יותר לקהל הרחב.
הייצור מתבצע אך ורק במפעלי החברה שבעיר בנסהיים בגרמניה, בהתאם לתנאים המחמירים של ה-GMP ותחת אבטחת איכות קפדנית. עד היום, חברת ד"ר רקווג היא מהיחידות בעולם ששימרו את עיקרון המיהול הידני של המוצרים ההומאופתיים כפי שהנחה ד"ר האנמן, ולא עושה שימוש בשיטות מיהול מכניות.

מוצר הומיאופתי ללא התוויה רפואית מאושרת.

הרשמו לניוזלטר שלנו*

וקבלו הטבות ומידע על קורסים וסדנאות ייחודיים.

המיידע מיועד לקהל מקצועי בלבד: רופאים, רוקחים, הומיאופתיים מוסמכים או מטפלים מוסמכים ברפואה משלימה, לא מיועד לציבור הרחב. מוצר הומיאופתי ללא התוויה רפואית מאושרת.

דילוג לתוכן